مطالب جديد مطالب جديد .

مطالب جديد

خود را تعغير دهيد !! شادي رو تجربه كنيد

به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ تعريف واحدي از شادي وجود ندارد. شادي واقعاً يك مقصد نيست. شادي در دل زندگي است و زندگي سفري است طولاني مدت كه هر روز به طور كامل آن را به آغوش مي كشيم. با اين حال؛ به اين معنا نيست كه هميشه براي به آغوش كشيدن و به دست آوردن زندگي از خوب بيدار مي شويم. و خيلي از وقت ها نياز به يك يادآوري و تلنگر داريم براي اينكه بدانيم زندگي و شادي يك هديه عالي است كه مي توانيم از آنها استفاده كنيم.

 

 

خود را تعغير دهيد !! شادي رو تجربه كنيد .

يك نكته در روابط ما آدم‌ها واضح است: زماني كه كسي رفتار بدي نسبت به ما دارد و در مقابل، ما هم رفتار بدي به او نشان مي‌دهيم و اصطلاحاً حقش را كف دستش مي‌گذاريم، احساس قدرت مي‌كنيم. شايد هم بتوان اسمش را همان كِيف كردن گذاشت؛ اما بياييد كمي به اين احساس دقيق‌تر نگاه كنيم:

زماني كه به خواسته خود كه همان تلافي كردن است مي‌رسيم، يك احساس خوشي كاذب به ما دست مي‌دهد. اين احساس گاهي آنقدر جذاب است كه حتي براي شريك شدنش با بقيه، براي ديگران هم موضوع را تعريف كرده و حس قدرت بيشتري به دست مي‌آوريم

 

مي‌دانيد در دنيا چقدر اتفاقات جذاب و خوشايند در حال رخ دادن است؟ امروز در يكي از كشورهاي آفريقايي در حدود چند هزار اصله درخت كاشته شد، چند روز قبل در همين تهران چند ميليون تومان براي آزادي زندانيان گلريزان كردند، در اروپا چند خيِر به فقرا كمك‌هاي ميلياردي كردند و چندين كودك كم‌توان به كمك مردم به كلاس‌هاي درس رفتند.

خب، كدام يكي از اين اخبار خوب را در تلويزيون، راديو يا شبكه‌هاي مجازي خوانده يا شنيده‌ايد؟ هيچ كدام! اما به جاي آنها چه چيزي را شنيده‌ايد؟

در فلان حادثه مرگبار… در حادثه آتش سوزي كشورِ… در جنگِ… در اصل رسانه‌ها كاري به اخبار خوب ندارند، چون اخبار خوب خواهان ندارد! رسانه‌ها دوست دارند اخبار حاشيه‌اي را منتشر كرده تا مردم را به سمت خودشان جذب كنند.

زماني كه حدود 30 دقيقه از وقتتان را پاي تلويزيون صرف مي‌كنيد و فقط اخبار بد و ناراحت كننده مي‌بينيد، انتظار داريد كه بتوانيد يك زندگي شاد را هم تجربه كنيد؟ به نظر بايد تا جاي ممكن از اين اخبار بد كه هيچ كدام حتي كوچكترين كمكي هم به شما نمي‌كند، دوري كنيد! از همين حالا شروع كرده و كانال‌ها و پيج‌هاي خبري اينستاگرام و تلگرام را مسدود كنيد، پس از آن به مرور سراغ كم كردن عادت مشاهده تلويزيون برويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۲:۲۵ توسط:سوسن موضوع: نظرات (0)

كيفيت هواي تهران قابل قبول است

ه گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ بر اساس اعلام شركت كنترل كيفيت هواي تهران، شاخص كيفيت هوا در حال حاضر بر روي عدد 94 قرار گرفته و كيفيت هواي تهران قابل قبول است.

 

همچنين طي 24 ساعت گذشته اين شاخص بر روي عدد 88 قرار داشت و كيفيت هواي تهران قابل قبول بود.

تهران از ابتداي سال 2 روز هواي پاك، 95 روز هواي قابل قبول، 78 روز هواي ناسالم براي افراد حساس جامعه و 8 روز ناسالم براي همه افراد، يك روز بسيار ناسالم، ۲ روز هواي خطرناك داشته است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۰:۵۲ توسط:سوسن موضوع: نظرات (0)

چگونه زندگي شادتر داشته باشيم

چگونه زندگي شادتر داشته باشيم

بعضي ها انگار به صورت ذاتي شاد و خوشحال هستند. بعضي ديگر اما به نظر مي رسد نافشان را با غم و بدبيني بريده اند. تا به حال فكر كرده ايد شاد بودن هم اصولي دارد كه بايد آنها را آموخت؟

در اين مطلب مي خواهيم در خصوص روش هاي شادتر بودن صحبت كنيم. روش هايي كه از نظر علمي نيز به اثبات رسيده اند و به ما كمك مي كنند تا ابر غم و غصه را از آسمان زندگي مان پس بزنيم. شايد نتوانيم يك شبه تمام اين روش ها را در زندگي پياده كنيم، اما بهتر است تلاش مان را بكنيم.
تصور اينكه رسيدن به پول و ثروت باعث شادي مان خواهد شد، يك تصور غلط است. شادي يك حس دروني است كه اتفاقا با چيزهاي كوچك نيز حاصل مي شود. اينكه چگونه شادتر باشيم سوالي بوده كه دانشمندان نيز از خود پرسيده اند و البته راه حل هاي علمي نيز براي آن ارائه داده اند.
روش هايي براي شاد زيستن

پولتان را فقط براي خودتان خرج نكنيد

اگر پول تان به اندازه اي است كه امسال يك پالتوي گرم و گرانقيمت براي خودتان مي خريد و به فرد ديگري نيز كمك مي كنيد تا لباس گرم تري داشته باشد، خوشا به حالتان. اگر آنقدر پول نداريد كه پالتوي گراني بخريد، حسرت پالتوي ديگران را هم نخوريد كه غم مي آورد. اگر روحتان آنقدر بزرگ است كه پول پالتوي خودتان را نصف مي كنيد و با بضاعتي كه داريد ديگري را نيز صاحب لباس گرمي مي كنيد، بدانيد كه شما شادتر خواهيد بود.

محققان دانشگاه كلومبيا برتانيك كانادا طي سه پژوهش مختلف به اين نتيجه رسيدند كه خرج كردن پول براي ديگران بيش از خرج كردن پول براي خود آدم نشاط آور است. به عبارت ديگر مي توان گفت خرج كردن پول براي نزديكان و افراد نيازمند بيش از مال اندوزي باعث شادي مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۵:۳۹ توسط:سوسن موضوع: نظرات (0)